PortalIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Strangers crossing my path ~

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Odion

Odion


Kater
Naam : Whatever. You're just jealous. || Posts : 637
RPG berichten : 58

Karakter profiel
Leeftijd: 4,5 years
Elite: Mauaji, we're taking 'em down! [Chief]
Partner: I'm simply the best

Strangers crossing my path ~ Empty
BerichtOnderwerp: Strangers crossing my path ~   Strangers crossing my path ~ Emptydi maa 13, 2012 5:19 am


Met elke stap die hij zette, voelde Odion zich een stuk beter. Elke stap die hij meer verwijderd raakte van het opvangcentrum zorgde ervoor dat hij zich heel wat minder opgesloten ging voelen. En dan niet alleen opgesloten door de grote muren die het opvangcentrum insloten, maar ook waren overal waar je maar kon kijken honden. Ugh, echt overal. Hij mocht die beesten niet, en zou ze ook nooit mogen. Die vieze haarballen, ze waren voor niks goed. Ze vervuilden alleen maar, ze eisten onnodig veel aandacht op en deden er enorm hun best voor om de katten weg te drukken. Maar nu was er de Mauaji, met al een geweldig aantal leden, vond de oranje kater zelf. Katten die het allemaal met zijn denkwijze eens waren. Odion vond het fijn dat hij niet de enige was die een hekel had aan honden, hij was blij dat hij volgelingen had. Dan stond hij tenminste niet alleen in zijn strijd tegen de lompe, ongecontroleerde slijmballen.
De harde ondergrond werd verruild voor het zachte, mullige zand. De korreltjes kroelden tussen Odions tenen. Normaal hield hij niet zo van zand, het bleef overal plakken en was moeilijk weer uit je vacht te krijgen, maar dit was wel een van de ver liggende plekken van het opvangcentrum. Dus ook zo ver als het maar kon van zijn aartsvijanden. De kater wist dat hier amper dieren kwamen, simpelweg omdat het bijna verlaten was. De zandvlakte had een soort van griezelige, mysterieuze mist over zich hangen. Zo zag hij het hier het liefst. 's Zomers kon het er heerlijk warm worden, en dan was het hier ook een stuk drukker bezocht. Maar nu in de winter had niemand hier iets te zoeken, behalve Odion. Hij zocht de rust, en dat vond hij hier.
Met een zucht liet de oranje kater zich op het zand ploffen. Hij krulde zijn staart om zijn gespierde lichaam en verstopte zijn neus erin zodat deze niet koud zou worden van de windvlagen die zo af en toe over de vlakte raasden. Zo kon hij het nog wel even uithouden.

"Honden; Odion lust jullie rauw. Katten; Odion... lust jullie rauw ;]"
Terug naar boven Ga naar beneden
Niko

Niko


Reu
Naam : Vincent || Posts : 22
RPG berichten : 7

Karakter profiel
Leeftijd: 8 Maanden
Elite: Geen.
Partner: Bah meisjes zijn stom.

Strangers crossing my path ~ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Strangers crossing my path ~   Strangers crossing my path ~ Emptydo maa 15, 2012 4:31 am

Niko liet wat onrustige over het pad geen idee waar hij naar toe ging maar hij wou iedere geval weg van die tweebeners kunnen ze me gewoon niet met rust laten. Niko gromde even fel en schudde zijn kop nee hoor. Dat konden ze niet ze moest hem telkens opjagen iedere keer het zelfde liedje met die stomme haarloze apen. En wat was het nut er nou van. Niko schudde zijn kop en liet zonder ergens op te letten door. Hoe had hij zichzelf nou zomaar door die apen kunnen laten pakken normaal was hij ze altijd wel te slim af. En waar hadden ze hem naar toe gebracht. Het leek een soort opvanghuis voor honden en katten. Hier hoorde hij niet hij was een zwerver en dat beviel hem wel. Lekker rondtrekken niet ergens opgesloten en waar muren waren. Maar die mensen dachten er anders over wat gaf hem het recht om te bepalen waar hij mocht komen en waar niet. Niko schudde zijn kop nog eens waarna zijn blik even op een oranje kater bleef even. Niko keek er even naar maar besloot toen maar weer verder te lopen op zoek naar wat interessants. Een kan wou hij hier zo snel mogelijke weer weg maar aan de andere kant wou hij hier ook wel blijven. Niko plofte een eindje verder in het zand neer en staarde maar wat om zich heen. Het interseerde hem totaal niet wat die kater aan het doen was zolang hij hem maar met rust liet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Odion

Odion


Kater
Naam : Whatever. You're just jealous. || Posts : 637
RPG berichten : 58

Karakter profiel
Leeftijd: 4,5 years
Elite: Mauaji, we're taking 'em down! [Chief]
Partner: I'm simply the best

Strangers crossing my path ~ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Strangers crossing my path ~   Strangers crossing my path ~ Emptydo maa 15, 2012 6:42 am


Odion had zijn ogen een tijdje gesloten gehad, en was blijkbaar weggedoezeld, want de kater schoot overeind bij het ruiken van een plotselinge, sterke hondengeur. Een sis verliet zijn mond terwijl hij de omgeving afspeurde. En ja hoor, niet ver van hem vandaan lag een grote, dikke hond. De kater zette zijn vacht op en drukte zijn oren plat in zijn schedel, en liep stap voor stap richting de haarbal. "Wat denk jij wel niet?" riep Odion. Hij sprong op een steen en keek vanaf zijn positie neer op de grijsachtige hond niet ver beneden hem. "Ík lag hier, dus waarom lig jij zo dichtbij me?" siste hij verder. Hij zwiepte zijn staart geïrriteerd heen en weer en bekeek de hond met een vuile blik. Hij had geen zin in een gevecht, wat eigenlijk voor het eerst was. Hij wilde nu liever slapen, rusten zoveel hij kon. Zijn energie wilde hij niet verspillen aan een of ander dom, klein hondje. Het was het uiteindelijk toch niet waard. In plaats daarvan zou hij hier veilig op de steen blijven zitten, wachtend op de reactie van de hond.

""
Terug naar boven Ga naar beneden
Niko

Niko


Reu
Naam : Vincent || Posts : 22
RPG berichten : 7

Karakter profiel
Leeftijd: 8 Maanden
Elite: Geen.
Partner: Bah meisjes zijn stom.

Strangers crossing my path ~ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Strangers crossing my path ~   Strangers crossing my path ~ Emptydo maa 15, 2012 6:59 am

Niko keek rustige en met een verveelde blik rond. Maar toen hij een sis hoorde richte hij meteen zijn blik op de bron. De kater had hem blijkbaar opgemerkt en was niet zo blij met zijn aanwezigheid. Niko keek de kater met een wat ongeïnteresseerde blik aan terwijl hij sprak. Niko snoof een paar keer terwijl hij de kater aankeek. ‘Ik denk niks ik doe gewoon.' Zei Niko met een kalme stem terwijl hij de kat net zo vuil terug aankeek. 'En jij ligt niet hier maar daar en ik lig hier. Dus zeur niet zo.’ Gromde Niko, hij zat al niet op mensen te wachten maar al helemaal niet op een kat die dacht dat hij kon zeggen waar hij wel mocht liggen en waar niet. Dat ging hem toch wel heel erg te ver. Niko bleef rustige liggen terwijl hij de kater met een kille en ongeïnteresseerde blik aankeek. Hij was totaal niet onderen de indruk van het gesis en van de vuile blik van de kat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Odion

Odion


Kater
Naam : Whatever. You're just jealous. || Posts : 637
RPG berichten : 58

Karakter profiel
Leeftijd: 4,5 years
Elite: Mauaji, we're taking 'em down! [Chief]
Partner: I'm simply the best

Strangers crossing my path ~ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Strangers crossing my path ~   Strangers crossing my path ~ Emptyvr maa 16, 2012 9:16 pm


De hond onder Odion leek koeltjes te reageren en ongeïnteresseerd te zijn in de woedende kater. Zijn kraaloogjes bekeken de kater terwijl hij een paar keer snoof. "Ik denk niks ik doe gewoon," was zijn excuus. De oranje kater trok geïrriteerd met zijn bovenlip op, maar daarna trokken zijn mondhoeken langzaam omhoog. "Dat dacht ik al, hersenloos stinkdier," snauwde hij met een gemene grijns. "Je bent precies zoals al die andere duivelse beesten die ik van jouw soort heb ontmoet. Ze dénken niet, ze dóen. En dat is het probleem bij jullie." Meteen hierna vertrok zijn gezicht weer naar een norse uitdrukking. Hij luisterde liever niet naar de hond en alle onzin die deze uitsprak, maar ongewild deed hij het toch. Hij was te nieuwsgierig naar het commentaar van de hond, en die nieuwsgierigheid zat hem wel vaker in de weg. "En jij ligt niet hier maar daar en ik lig hier. Dus zeur niet zo," sprak de hond bazig tegen. Odion rolde met zijn ogen en kraste met zijn uitgeslagen nagels in de steen waar hij op zat. Damn, die kon wel brutaal praten voor zo'n leeftijd zeg. Als het geen lompe hond was geweest, zou hij dit jonge dier wel willen verwelkomen in de Mauaji, maar tja. "En dat is alles wat je kunt verzinnen als reden waarom ik je nu níet moet verscheuren?" blies Odion tussen zijn lippen door. "Geef me een normaal antwoord, eigenwijsje. Ik zit niet te wachten op sarcastisch gebrabbel."

""
Terug naar boven Ga naar beneden
Niko

Niko


Reu
Naam : Vincent || Posts : 22
RPG berichten : 7

Karakter profiel
Leeftijd: 8 Maanden
Elite: Geen.
Partner: Bah meisjes zijn stom.

Strangers crossing my path ~ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Strangers crossing my path ~   Strangers crossing my path ~ Emptyvr maa 16, 2012 11:43 pm

De kat trok geïrriteerd zijn bovenlip op, Niko probeerde niet naar het gezeur van de kater te luisteren en probeerde zijn blik op wat interessanter te richten maar telkens ging zijn blik naar de kater die dacht dat hij heel wat was. "Dat dacht ik al, hersenloos stinkdier," snauwde hij met een gemene grijns. "Je bent precies zoals al die andere duivelse beesten die ik van jouw soort heb ontmoet. Ze dénken niet, ze dóen. En dat is het probleem bij jullie." Niko snoof een paar keer ongeïnteresseerd naar de kater. Hoewel Niko niet echt naar de kater probeerde te luisteren en er geen aandacht aan wou besteden. Kon Niko het niet helpen om toch naar het gezeur te luisteren. "En dat is alles wat je kunt verzinnen als reden waarom ik je nu níet moet verscheuren?" Blies Odion tussen zijn lippen door. Niko keek even wat verbaast op naar de kater. Maar al snel veranderde zijn blik van verbaast naar spotten. Niko zat niet echt op een gevecht te wachten. Maar deze kater leek er haast om een te vragen. "Geef me een normaal antwoord, eigenwijsje. Ik zit niet te wachten op sarcastisch gebrabbel." Niko keek de kat met een vermakkelijke en spottende blik aan. ‘Ga je gang maar en probeer het maar.’ Zei Niko met een kille en spottende blik. ‘Ik vraag me af hoe kat smaakt zo een kat net zou smaken als een konijn of haas. Of smaak een kat meer naar kip?’ Niko tilde zijn lichaam langzaam op waarna hij rustige op de kater af liep en zijn tanden ontblote. ‘Hoor eens poesje.’ Zei niko met een spottende stem en sprak het woord poesje wat overdreven lang uit. ‘Ik zoek geen ruzie dus rot op als je geen lunch wilt worden.’ Met een dreigende en kille blik in zijn ogen keek Niko de kater aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Odion

Odion


Kater
Naam : Whatever. You're just jealous. || Posts : 637
RPG berichten : 58

Karakter profiel
Leeftijd: 4,5 years
Elite: Mauaji, we're taking 'em down! [Chief]
Partner: I'm simply the best

Strangers crossing my path ~ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Strangers crossing my path ~   Strangers crossing my path ~ Emptyza maa 17, 2012 12:11 am


De hond leek het wel leuk te vinden hoe Odion zich kwaad zat te maken. Dit kon de kater opmaken aan het geamuseerde gelaat dat de hond opzette toen hij begon te praten nadat hij een lange tijd had zitten luisteren naar Odions preek. "Ga je gang maar en probeer het maar," zei de pup uitdagend. Hij keek de kat spottend aan. Het liefst was de oranje kat meteen naar het gezicht van de hond gesprongen om deze te bewerken met zijn scherpe nagels, maar hij kon zich nog net op tijd inhouden. Nog niet, Odion, nog niet, hield hij zichzelf voor, en met deze gedachte in zijn kop gedrukt, luisterde hij naar wat de vlooibal nog meer te vertellen had. "Ik vraag me af hoe kat smaakt zo een kat net zou smaken als een konijn of haas. Of smaak een kat meer naar kip?" Oh, leuk. De hond begon waanideeën te krijgen. Natuurlijk smaakte Odion niet als konijn, kip of haas. Hij smaakte naar bloed, krijgers en zelfvertrouwen. En bovenal: Hij smaakte naar kat, verdomme. "Dan zal het je vast verrassen als ik zeg dat katten naar vis smaken?" vroeg Odion. Sarcasme droop van zijn stem. Geez, had hij weer zo'n onervaren, domme pup voor zich?
De hond had zich overeind gehesen en kwam nu met een dreigende blik op de kater af. Zijn bek was geopend zodat Odion in groot, gapend gat omringd door twee rijen scherpe tanden keek. De oranje kater grinnikte even om te laten zien dat hij niet bang was, ook niet toen de hond hem dreigend toe begon te spreken. Kom op, het was nog maar een pup. Die konden heus geen kwaad. Ze hadden nog geen ervaring, ze hadden niks! Odion daarentegen wist wel hoe hij moest vechten, hij zou het mormel met één klap neer kunnen slaan. Oké, dat nou net weer niet, de hond was nog steeds vele malen groter. "Ach uk, je doet maar," snoof Odion arrogant. "Je bent nog maar klein, je weet niet wat je doet. Denk nou niet dat je kunt winnen van mij, een ervaren kater die al heel wat kleine mormels als jou terug naar hun moeder heeft laten rennen." De kater keerde de hond de rug toe. "Ik ga mijn energie niet verspillen door te vechten met zo'n nietsnut, zo'n stuk onbenul. Daarbij verdoe ik mijn tijd ook nog eens. En wat schiet ik er mee op? Helemaal niets dus." Odion begon langzaam van de steen af te springen. Zijn woede die hij aan het begin van de ontmoeting had gevoeld was bijna helemaal weggezakt en had plaats gemaakt voor een spottend idee over de jonge hond.

""
Terug naar boven Ga naar beneden
Niko

Niko


Reu
Naam : Vincent || Posts : 22
RPG berichten : 7

Karakter profiel
Leeftijd: 8 Maanden
Elite: Geen.
Partner: Bah meisjes zijn stom.

Strangers crossing my path ~ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Strangers crossing my path ~   Strangers crossing my path ~ Emptyza maa 17, 2012 1:02 am

Niko keek met een spottende blik naar de kat voor hem en wachten geduldige op de reactie af. Niko grijnsde even vals toen hij zich dat de kat zich in probeerde te houden. Wat hij eigenlijk wel een beetje jammer vond. Niko wou er nog een opmerking op maken maar hield zich even in. Hij was benieuw hoe de kater ging reageren. Niko had wel zin om deze kat een lesje te leren. Met een kille blik keek Niko naar de kat die geen spier leek te verplaatsen. Het begon irritant te worden. Niko snoof een paar keer geïrriteerd. ‘Dan zal het je vast verrassen als ik zeg dat katten naar vis smaken?’ Zei de kat het sarcasme droop van zijn stem. ‘Ja vast ik ontdek het liever gewoon zelf.’ Ook toen hij valk voor hem stond bleef hij rustige op de steen zitten. Wat te zware irritatie lijden. "Ach uk, je doet maar," Snoof de kater arrogant. "Je bent nog maar klein, je weet niet wat je doet. Denk nou niet dat je kunt winnen van mij, een ervaren kater die al heel wat kleine mormels als jou terug naar hun moeder heeft laten rennen." Niko gromde driegend en toen hij het woordje moeder hoorde kon Niko zich nog net inhouden om niet meteen naar de kat te springen. Om zijn tanden diep in zijn vel te zetten. Niko voelde hoe zijn lichaam trilde van woeden. Niko wist niet precies waarom hij nou ineens zo boos was geworden. Waarschijnlijke omdat hij als zwerfhond was opgegroeid het was erg zwaar geweest voor zijn moeder toen hij pas geboren was. Die kat had geen idee wat hij en zijn moeder samen hadden doorgemaakt om te overleven. Toen de kater zijn rug omkeerde. Moest Niko weer moeite doen om de kat niet aan te vallen. "Ik ga mijn energie niet verspillen door te vechten met zo'n nietsnut, zo'n stuk onbenul. Daarbij verdoe ik mijn tijd ook nog eens. En wat schiet ik er mee op? Helemaal niets dus." Niko gromde fel naar de oranje kater. De rollen leken nou omgedraaid te zijn de kat leek uitermate kalm en rustige. Terwijl hij zelf nou moeite had om zich in te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Odion

Odion


Kater
Naam : Whatever. You're just jealous. || Posts : 637
RPG berichten : 58

Karakter profiel
Leeftijd: 4,5 years
Elite: Mauaji, we're taking 'em down! [Chief]
Partner: I'm simply the best

Strangers crossing my path ~ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Strangers crossing my path ~   Strangers crossing my path ~ Emptyza maa 17, 2012 6:10 am


Odion zag hoe de hond steeds meer opgefokt raakte, maar voelde hoe hij zelf steeds kalmer werd. Bij het woord 'moeder' leek de hond even terug te deinzen. Mooi, daar had de kater een zwak punt gevonden. Hier zou hij nog wel wat mee kunnen. Het was gevaarlijk hoe Odion nu stond, zo met zijn rug naar dat stinkbeest toe gekeerd. Met één verkeerde beweging kon de hond hem zo bij zijn rug grijpen en hem ernstige verwondingen toebrengen, of erger zelfs. Nee, dat liet Odion sowieso niet gebeuren. Hij zorgde er wel voor dat hij goed op zijn hoede bleef, waar hij ook heen ging. Hij wilde niet het risico lopen op zwarte verwondingen, niet nu hij net aan het hoofd van een hondhatende groep stond. Dat zou pas een mooie binnenvaller zijn. Ik ben Odion, jullie leider, en heb me zojuist af laten ranselen door een hond. Oh, wat zeg ik? Ik bedoel een pup natuurlijk. Na-ah. Dat ging niet gebeuren.
"Is dat alles?" vroeg Odion, nog steeds niet van plan zijn gezicht weer naar de hond te keren. "Of dúrf je me niet aan te vallen? Mag je van je mammie niet met vreemden vechten?" De laatste woorden kwamen er sissend uit, en Odion zorgde ervoor dat de nadruk op 'mammie' lag. Dat zou hij er lekker in wrijven. Met een paar sprongen stond de kater beneden aan de stenen. Het zand woelde tussen zijn tenen. "Waar is ze eigenlijk, jochie?" ging Odion door. "Hoort ze hier niet te zijn om haar kleine jongen te beschermen tegen de boze, rode kater?" Hij draaide zijn kop met een gemene grijns naar de hond. Hij móest gewoon zien hoe het gezicht van de pup er nu uit zag. Onbetaalbaar, voorspelde hij.

""
Terug naar boven Ga naar beneden
Niko

Niko


Reu
Naam : Vincent || Posts : 22
RPG berichten : 7

Karakter profiel
Leeftijd: 8 Maanden
Elite: Geen.
Partner: Bah meisjes zijn stom.

Strangers crossing my path ~ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Strangers crossing my path ~   Strangers crossing my path ~ Emptyza maa 24, 2012 4:01 am

"Is dat alles?" Vroeg de kater Niko keek hem met een kwade en een felle blik aan. als zijn blik kon doden dan was deze kat nou mors dood geweest. De kat ging rustige verder. ‘Of dúrf je me niet aan te vallen? Mag je van je mammie niet met vreemden vechten?’ De laatste woorden kwamen er sissend uit, en de kater legde vooral de nadruk op 'mammie' lag. Niko gromde woedende naar de kater. ‘Dat gaat jou niks aan haarbal.’ Snauwde Niko. Met een paar sprongen stond de kater beneden aan de stenen. ’Waar is ze eigenlijk, jochie?’ Ging de kater door. Niko stond te trillen van woedend. ‘Hoort ze hier niet te zijn om haar kleine jongen te beschermen tegen de boze, rode kater?’ Was het laatste waarna het lelijke beest zijn kop draaide met een stomme grijns op zijn lelijke kop. ‘Dat gaat jou niks aan waar me moeder is en wie zeg dat ik bescherming nodige heb? Voor wat? Een klein lelijke katje? Ik dacht het niet’ Snauwde Niko, waarna hij meteen over de stenen heen sprong. En meteen op het rode gedrocht af schoot. Meteen zette Niko zijn klauwen in het lichaam van de kat en dwong het beest naar de grond. Terwijl hij met zijn bek de nek van de kat greep.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Strangers crossing my path ~ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Strangers crossing my path ~   Strangers crossing my path ~ Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Strangers crossing my path ~
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Ruigte :: Zandvlakte-
Ga naar: